Maruca Cantacuzino. George Enescu

„Vorbea încet, fără să mă privească… Fiecare cuvânt al său rezona în pieptul meu  ca şi când misterul însuşi ar fi vorbit… fiinţa sa, neliniştitoare prin bogăţie şi complexitate… această fiinţă fabuloasă, care ducea cu ea trăsnetul şi toată bucuria universului… Ghiceam că în adâncul lui mocnea puterea furtunilor şi a primejdiilor, cu o ameninţare latentă  ce mărea atracţia extraordinară pe care o emana…Singuri noi vom fi de acum înainte, în Cosmos, el şi cu mine. Şi unul prin altul vom participa la tot ceea ce este bucurie sau durere pe pământ şi dincolo de el.”

 

„Bărbat, zeu sau demon este această siluetă de titan ieşită din trăsnet, zveltă, dar compactă ca de jasp negru? Destinul în persoană. Înaintează spre mine fatal, irezistibil, pe când eu merg, ca o somnambulă, în întâmpinarea lui. Cu o strânsoare fierbinte, mi-a luat mâinile pe care i le-am întins cvasi inconştient… Ce s-a petrecut mai apoi? Ştiu doar că salonul s-a golit aproape imediat şi că am rămas singură cu el până dimineaţa. […]Un singur om umplea şi-mi schimba universul la unison, cu care eu mă simţeam ca într-o veritabilă stare de transă, în vreme ce iubirea lui devenea fanatică cu fiecare oră care trecea, cu fiecare privire, cu fiecare strângere de mână“.

(Maria Cantacuzino – Enescu)

Leave a Reply

